Luar biasa Pemulihan Sejuk

Luar biasa Pemulihan Sejuk

Ibu saya digunakan untuk memberitahu kita tentang ubat ibunya digunakan apabila anak-anak beliau sakit. Saya belajar apa chairbed yang sudah ada dan apa remedi mereka dosed dengan. Kadang-kadang, dia akan menggunakan rawatan sama pada kita, dan mereka seolah-olah untuk membantu, walaupun sebahagian daripada mereka tidak semua yang menyenangkan untuk rasa atau bau.

Chairbed: Nenek saya berlari perkhidmatan dobi semasa Perang Dunia II, dan akan menghabiskan berjam-jam seterika pakaian selepas ia telah dibasuh dan kering. Untuk memerhatikan kanak-kanak yang sakit, harus akan menolak dua bilik makan kerusi bersama-sama menghadap satu sama lain, meletakkan bantal di atas mereka dan mempunyai anak yang sakit meletakkan berhampiran beliau di atas katil spontan. Dengan cara itu, dia boleh besi dan menjaga pesakit yang kecil.

Sup ayam: Percaya atau tidak, ibu adalah betul. Kajian menunjukkan bahawa sup ayam, yang dibuat dengan banyak sayur-sayuran, membantu dalam melawan selesema. Kajian ini telah dilakukan dalam tiub ujian, supaya ia dianggap sebagai kajian awal. Pastikan untuk membuang dalam banyak bawang putih, juga.

Ginger: Sama ada ia di sirap batuk atau teh, halia boleh membantu pemulihan. Ia adalah sangat pedas, jadi jika anda mempunyai sakit tekak ia boleh menyebabkan lebih banyak masalah daripada menyelesaikan. Dalam kes itu, pertimbangkan untuk menggunakan ulas atau kayu manis. Membuat teh, kulit dan potong dua suku keping bersaiz off rhizome segar dan reneh selama lima belas minit. Mengambil kira-kira satu auns pada satu masa seperti yang diperlukan.

Madu dan Lemon: Sebagai seorang anak, apabila diberi pilihan batuk atau ubat sakit tekak saya memilih satu ini. Rasanya baik dan ia seolah-olah untuk membantu dengan kedua-dua kesakitan dan batuk. Ia dibuat dengan mencampurkan bahagian yang sama madu dan jus lemon, kemudian diambil satu sudu pada satu masa. Lemon segar adalah yang terbaik, tetapi anda boleh menggunakan pekat jika segar tidak boleh didapati. Jangan beri madu kepada kanak-kanak di bawah dua, kerana ia boleh menjadi buruk bagi mereka.

Bawang: A plaster keping bawang goreng ringan sering digunakan untuk kesesakan dada. Goreng mereka dalam kuali, biarkan mereka sejuk cukup supaya tidak membakar dan lapisan di dada. Ia adalah satu teori bunyi, seperti bawang yang berkait rapat dengan bawang putih.

Air Garam Berkumur: Rawatan ini rasa jahat, tetapi ia boleh melegakan sakit tekak. Letakkan sudu teh suku garam ke dalam segelas air suam. Kacau hingga larut dan berkumur dengannya untuk sekurang-kurangnya satu minit. Jika anda seperti saya, bersedia untuk mempunyai untuk melakukan ini lebih daripada sekali untuk membentuk satu minit. Cuba untuk tidak menelan air, kerana ia boleh menyebabkan loya.

Wap cuka: Anda mungkin perasan bahawa mandi berwap membantu kesesakan jelas. Apabila anda menambah cuka untuk stim, ia boleh menjadi lebih berkesan. Letakkan cawan suku cuka (apple cider adalah yang terbaik tetapi apa-apa akan melakukan) ke dalam secawan air. Membawa sehingga mendidih dan bernafas stim.

Jika anda mempunyai sejuk, perhatikan tanda-tanda ia bertukar menjadi jangkitan. Ini adalah penting bagi mereka yang sangat muda atau tua. Sebelum menggunakan makanan tambahan herba menyemak dengan doktor anda, terutamanya jika anda berada di ubat-ubatan atau mempunyai keadaan perubatan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar