Berpeluh kecil - Masalah Major

Berpeluh kecil - Masalah Major

Terdapat beberapa jenis penyakit yang tidak berbahaya tetapi boleh menyebabkan masalah terlalu banyak dalam aktiviti harian anda. Berpeluh teruk boleh menjijikkan dan Kasar terutamanya jika anda menghadiri majlis sosial di mana sekumpulan orang boleh notis kebasahan anda. Ia juga psikologi boleh merosot tahap keyakinan yang anda ada.

Walau bagaimanapun, berpeluh adalah sebenarnya sebahagian daripada proses semula jadi dalam badan anda. Proses ini dipanggil peluh. Ia adalah keupayaan normal rangka kerja fisiologi anda untuk mengeluarkan air yang berlebihan dalam badan anda. Oleh itu, apabila anda masih tertanya-tanya tentang bagaimana mungkin untuk badan anda untuk mengeluarkan cecair yang berlebihan di dalam sistem anda walaupun tanpa air besar yang perlu anda tahu lebih lanjut mengenai kepentingan berpeluh.

Ia sebenarnya adalah biasa dan semula jadi untuk badan anda berpeluh. Malah ia adalah satu petunjuk yang hebat bahawa badan anda berfungsi dengan baik. Badan anda tidak hanya mengeluarkan terlalu banyak air tetapi juga kerana terlalu banyak garam hadir di kawasan-kawasan yang berbeza. Berpeluh juga menunjukkan bahawa anda telah berjaya dibakar keluar beberapa gula anda, yang baik jika anda mempunyai diabetes. Ia membantu anda untuk menormalkan tahap garam dan gula dalam sistem anda.

Kelenjar minyak anda adalah satu yang bertanggungjawab dalam menghasilkan peluh harian anda. Peluh berlaku apabila anda bergerak lebih cepat atau lebih berat daripada kadar biasa anda. Ia sering berlaku apabila anda sedang berjalan. Secara umumnya, ia adalah cara semula jadi dalam tubuh anda sejuk ia di luar kerana anda telah menggunakan banyak kekuatan anda. Satu cecair masin secara beransur-ansur akan berlaku dalam liang anda. Apabila anda mempunyai beberapa dan lebih besar liang yang lebih anda diharapkan untuk berpeluh.

Liang A bertindak sebagai satu cara laluan untuk peluh anda. Adalah lebih baik untuk anda berpeluh kerana ia mengandungi garam yang mempunyai keupayaan untuk membunuh bakteria yang boleh membahayakan kesihatan anda. Liang A boleh menyekat oleh kotoran atau debu, apabila ini berlaku anda akhirnya akan melihat keradangan. Ia adalah satu tanda bahawa peluh anda kini menentang kotoran yang mungkin mempunyai kuman di atasnya. Keradangan menunjukkan bahawa badan anda sedang melakukan sesuatu terhadap bahan asing yang telah memasuki kulit anda.

Berpeluh kemudian menjadi masalah apabila ia cepat berlaku walaupun anda tidak bergerak. Walaupun anda sering mengalami berpeluh apabila anda teruja, saraf dan tekanan yang mungkin tidak merangkumi tindakan berlebihan yang boleh mencetuskan sistem anda untuk mengeluarkan peluh ia masih berbeza daripada komplikasi berpeluh. Anda berpeluh apabila anda saraf semata-mata kerana ia adalah satu-satunya cara untuk badan anda untuk menghadapi kejadian tertentu.

Pelajar-pelajar kolej, terutama wanita bergelut dengan masalah peluh berlebihan. Ia menghalang mereka untuk bersosial dengan orang lain kerana mereka lebih sedar dengan ketiak mereka. Perkara yang paling teruk mengenai berpeluh adalah bahawa ia tidak mempunyai rawatan yang tepat lagi. Penawar untuk penyakit peluh berlebihan bergantung kepada ciri-ciri fisiologi anda. Terlalu banyak berpeluh biasanya disebabkan oleh genetik. Ia adalah masalah yang boleh dipindahkan dari satu generasi ke generasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar