Apakah Herbalism?

Apakah Herbalism?

Adalah penting untuk ingat bahawa setiap benda yang wujud dalam perubatan moden berasal dari perkara-perkara yang saya dapati dengan betul dalam alam semula jadi. Ubat-ubat herba untuk isu-isu perubatan telah wujud sejak masa di mana manusia pertama sebarang pemahaman jua daripada kelemahan tubuh badannya sendiri.

Kajian mengenai herba telah berkembang secara selari, dalam pelbagai cara, untuk memahami secara keseluruhan alam. Walaupun ramai orang dalam bidang perubatan tidak mengambil perhatian serius, yang benar adalah bahawa apa yang telah datang untuk berkembang sepanjang beberapa abad adalah satu sistem yang mantap perubatan alternatif yang menyediakan pelbagai penyelesaian bagi seberapa banyak penyakit.

Keindahan di sebalik kajian herba adalah bahawa manusia adalah lebih perlu melakukan banyak kerja untuk menjadikan bahan yang terdapat dalam alam semula jadi ke dalam sesuatu yang berguna dalam bidang perubatan. Alam semula jadi melakukan banyak kerja untuk kita melalui kepelbagaian jenis tumbuh-tumbuhan yang tumbuh di kawasan-kawasan yang berlainan di dunia, dan penyelesaian organik yang dipegang dalam diri mereka yang mempunyai aplikasi perubatan pelbagai.

Bahagian yang paling sukar, dari perspektif herba yang, adalah semata-mata seseorang itu untuk melihat. Walaupun banyak bahan-bahan dalam ubat-ubatan hari ini adalah buatan sintesis, bahagian yang sangat besar daripada apa yang masuk ke dalam penyelesaian farmaseutikal hari ini untuk ribuan penyakit yang berasal dari alam sepenuhnya, bahan-bahan botani.

Di kawasan-kawasan di dunia di mana mereka mencapai organisasi farmaseutikal moden tidak mampu untuk mempunyai banyak pengaruh, herba masih salah satu bentuk utama perubatan dalam amalan. Kajian mengenai herba yang menyeronokkan dan menarik memerlukan hanya sebanyak disiplin adalah kajian tentang teknik perubatan moden.

Oleh kerana pelbagai tawaran bunga besar, pesakit meninggalkan diri mereka terbuka kepada kemungkinan bahawa penyelesaian botani boleh mempunyai kesan negatif ke atas keadaan mereka hanya sebagai mudah kerana ia boleh memberi kesan positif. Manfaat herba terutamanya dua kali ganda. Pertama, jika anda didiagnosis dengan betul dan penyelesaian herba adalah disyorkan untuk rawatan anda, kemungkinan kesan sampingan yang menyebabkan kesulitan dalam hidup anda adalah agak rendah berbanding dengan lain-lain jenis ubat.

Jika anda tidak percaya bahawa, hanya mengambil lihat di mana-mana perdagangan bagi pil perubatan yang anda lihat di televisyen, dan perkara pertama yang anda akan notis adalah bahawa separuh komersial ini adalah khusus untuk menyenaraikan semua kesan-kesan sampingan yang mungkin boleh berlaku kepada anda. Apabila anda berfikir tentang hal itu, yang berbunyi seperti penyelesaian kepada masalah yang hanya mewujudkan lebih banyak masalah.

Manfaat kedua untuk herba adalah kos. Ubat semula jadi telah wujud sejak beribu-ribu tahun lebih lama daripada syarikat-syarikat farmaseutikal moden, dalam pelbagai bentuk perubatan kaum ini telah diturunkan sebagai ubat keluarga untuk penyakit, semua yang boleh menyambung seiring daripada perkara yang anda boleh mencari dalam alam semula jadi untuk sangat sedikit kos.

Ini adalah salah satu sebab terbesar mengapa ia begitu popular di kawasan dunia yang tidak pernah mendengar tentang perkara-perkara seperti "penjagaan kesihatan sejagat." Ia berfungsi dengan baik untuk mereka, dan tidak boleh diabaikan sebagai penyelesaian yang berpotensi kepada masalah dalam tamadun Barat kami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar