Berpeluh ketiak - Cara Berhenti Them Untuk Baik

Berpeluh ketiak - Cara Berhenti Them Untuk Baik

Jika anda salah seorang daripada mereka yang berjuta-juta orang yang mengalami mempunyai ketiak berpeluh berlebihan, maka kemungkinan anda terjejas dengan keadaan yang memalukan hiperhidrosis atau peluh berlebihan. Tidak ada cara yang anda tidak akan merasa atau notis peluh berlebihan anda, kerana peluh akan terus dinikmati oleh segenap lapisan dari dahi anda, sepanjang jalan ke hidung, leher anda, dan turun ke ketiak anda. Jika anda tertanya-tanya mengenai keputusan itu, ia adalah surefire bahawa anda akan mempunyai apa-apa yang benar-benar ketiak berpeluh yang akhirnya boleh menghasilkan bau yang sangat tidak menyenangkan, lebih dikenali sebagai bau badan. Jika anda mengalami beban ini gangguan peluh, pastikan untuk menyemak berikut untuk akhirnya menghentikan peluh berlebihan anda ketiak.

Pertama, sebelum anda akhirnya membuat keputusan mengenai kaedah yang paling sesuai rawatan yang anda fikirkan adalah yang terbaik untuk anda, cuba memberi tumpuan pertama pada mengiktiraf dan mengesan faktor-faktor yang mungkin yang mungkin benar-benar dapat mencetuskan hiperhidrosis axillary atau berpeluh ketiak berlebihan. Dengan berbuat demikian, anda akan benar-benar yakin bahawa remedi yang anda cuba untuk mendapatkan benar-benar teknik terbaik untuk merawat keadaan anda hiperhidrosis atau berpeluh ketiak.

Mengumpul beberapa maklumat mengenai kaedah semula jadi yang berbeza untuk merawat keadaan ini peluh berlebihan. Malah, anda boleh memulakan rawatan ini sendiri. Apa yang perlu anda lakukan adalah dengan menggunakan gred tinggi perubatan roll-on atau antiperspirants yang doktor anda telah ditetapkan kepada anda. Jika tidak, terdapat banyak antiperspirants boleh didapati secara komersial sebagai kehendak yang mempunyai kandungan klorida aluminium yang sangat tinggi yang menjadikan antiperspirants bekerja dengan berkesan dalam mencegah ketiak berpeluh.

Cuba gunakan tertentu Dri dan Driclor selepas berunding dengan doctor.You anda boleh berjumpa dengan doktor untuk ini antiperspirants komersial diakses dan roll Firefox yang boleh dengan mudah diperolehi di kedai-kedai ubat pasar iklan tempatan anda. Dengan cara itu, anda pasti akan dapat turun jika tidak sepenuhnya menghapuskan ketiak berpeluh anda,
dan pada masa yang sama mengekalkan bau yang baik ketiak anda.

Walaupun bagi sesetengah orang keadaan yang hiperhidrosis boleh datang dari sudut perubatan lebih mendalam pandangan seperti faktor psikologi atau emosi yang mencetuskan peluh yang berlebihan, doktor menetapkan antidepresan tertentu. Ini dilakukan untuk memastikan bahawa tekanan emosi mencetuskan hiperhidrosis dalam pesakit akan menjadi perlahan. Oleh itu, aktiviti kelenjar peluh 'akan tumbuh juga. Dengan itu, kelenjar peluh secara semula jadi akan singgah menghasilkan peluh yang badan sebenarnya tidak memerlukan.

Cuba mendapatkan beberapa teknik bersantai seperti senaman yoga, Pilates atau mana-mana gerak badan yang begitu banyak dan senaman aerobik didapati di gym kawasan kejiranan anda. Melakukan senaman rutin boleh sebenarnya, menjamin bahawa anda akan menenangkan saraf anda ke bawah dalam masa yang singkat; dan oleh itu, anda akan dapat untuk melambatkan hiperaktif kelenjar peluh walaupun tanpa perlu mengambil beberapa ubat-ubatan portal. Atau lebih baik lagi, hanya melakukan beberapa aktiviti fizikal yang kerap meneran di rumah anda, yang akan membantu mengurangkan peluh berlebihan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar