Berpeluh ketiak berlebihan - Cara Elakkan ketiak Amat berpeluh

Berpeluh ketiak berlebihan - Cara Elakkan ketiak Amat berpeluh

Yang sentiasa dihina oleh rakan-rakan anda sendiri dan juga keluarga anda kerana peluh ketiak berlebihan membuktikan untuk menjadi sangat kacau ganggu kepada orang. Terdapat kes-kes di mana orang yang benar-benar terjejas oleh keadaan ini dan mereka mula hilang kawalan dalam hidup mereka. Keadaan seperti ini akan membuktikan akan memudaratkan kesejahteraan sosial seseorang. Ia bukan satu perasaan yang baik untuk mengejek. Sebagai contoh, tugas anda melibatkan berurusan dengan orang yang bersemuka, dan anda peluh berlebihan, ini akan membuat anda berasa tidak selesa dan anda akan rasa harga diri anda pergi ke dalam longkang.

Berpeluh adalah satu proses semula jadi dan ia membantu badan menyingkirkan toksin dan kekotoran yang terdapat dalam peredaran tubuh. Selain daripada fungsi ini, berpeluh juga merupakan cara yang badan menjadi sejuk sendiri untuk mengelakkan daripada peningkatan suhu. Ini adalah satu perkara biasa, tetapi terdapat kes-kes seperti yang dinyatakan di atas, bahawa ia tidak adalah perkara biasa lagi. Pada takat tertentu, ia boleh menjadi masalah mengganggu.

Bersama-sama dengan berpeluh, terdapat juga bau ketiak yang menyertainya. Bau badan berlaku apabila peluh tidak berbau dan tidak berwarna yang terdiri daripada hanya air dan peluh campuran dengan bakteria yang terdapat pada permukaan kulit. Apa-apa reaksi boleh menyebabkan bau busuk yang besar. Jadi, anda bukan sahaja perlu berurusan dengan kesan peluh memalukan, tetapi juga dengan bau busuk yang buruk bau badan. Ada berita baik untuk anda walaupun, pada masa kini, terdapat produk yang pertempuran kedua-dua ketiak berpeluh berlebihan dan bau badan juga.

Satu ubat semula jadi untuk membantu menjaga ketiak berpeluh di teluk adalah untuk mandi dengan kerap dan dengan menggunakan sabun deodoran untuk menjaga bau yang buruk jauh. Kemudian menggunakan deodoran antiperspirant selepas mandi. Produk ini memerangi kedua-dua peluh berlebihan dan bau badan. CertainDri atau Drysol ditetapkan kebanyakan masa untuk mengelakkan atau mengurangkan berpeluh. Produk-produk ini bekerja untuk menyekat liang dan membantu mencegah peluh.

Jenis-jenis pakaian yang anda memilih untuk memakai juga akan membantu menentukan keadaan berpeluh anda. Yang lebih ketat atau yang bersesuaian untuk pakaian, yang lebih panas anda rasa, itu membuat anda berpeluh lebih. Kain atau bahan baju hendaklah diperbuat daripada harus kapas atau satin. Memilih pakaian yang berwarna cerah. Jangan sekali-kali memakai pakaian sintetik dan orang-orang yang mempunyai rasa yang sangat besar kepadanya.

Cara lain menyerap peluh ketiak berlebihan adalah dengan menonton makanan yang anda masukkan ke dalam mulut anda. Ada barang makanan tertentu yang menyebabkan kadar degupan jantung meningkat dan pada masa yang sama meningkatkan kadar metabolisme badan, sekali gus merangsang badan untuk menghasilkan peluh lagi. Contoh makanan yang anda harus mengelakkan untuk mengurangkan masalah peluh berlebihan anda termasuk kopi, makanan pedas, bawang dan produk yang mengandungi alkohol.

Ubat-ubat lain tentang bagaimana untuk berhenti berpeluh termasuk minum teh bijaksana. Teh Sage dikatakan membantu mengurangkan berpeluh. Memohon epal cider cuka untuk ketiakmu malam sebelumnya dan membilasnya dengan betul apabila anda mengambil mandi di waktu pagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar