Ia Masa untuk menamatkan ketiak Berpeluh

Ia Masa untuk menamatkan ketiak Berpeluh

Pernah dengar daripada hiperhidrosis frasa axillary? Adakah anda biasa dengan berpeluh berlebihan ketiak? Inilah yang hiperhidrosis axillary bermakna, berpeluh berlebihan ketiak. Ia adalah gangguan daripada eccrine atau peluh kelenjar kawasan ketiak di mana seseorang berpeluh kerap dan berlebihan. Apabila cuaca panas, sudah tentu, adalah dijangkakan bahawa orang akan berpeluh. Tetapi bagi orang-orang dengan keadaan ini, walaupun semasa cuaca sejuk, mereka berpeluh. Banyak.

Keadaan seperti ini perlu dirawat dengan segera dan perlu dihentikan sebelum ia melumpuhkan kehidupan sosial anda dan memberi kesan kepada prestasi anda di pejabat. Ini adalah benar bagi kebanyakan pekerja yang bekerja melibatkan bertemu dengan pelanggan dan berurusan dengan acara-acara awam. Mengambil tampuk sebelum ketiak berpeluh berlebihan mengambil alih hidup anda.

Keadaan ini juga boleh dirawat melalui banyak cara yang berbeza. Ia boleh melalui membeli deodoran antiperspirant untuk menjadi sedar pakaian yang anda pakai dan makanan yang anda masukkan ke dalam mulut anda. Teruskan membaca untuk mengetahui beberapa cara untuk berhenti berpeluh di bawah lengan.

Satu kaedah bagaimana untuk berhenti berpeluh di bawah lengan adalah dengan menjadi teliti dengan amalan kebersihan anda. Mandi setiap hari, mencuci kawasan tersebut dengan sabun dan air, kemudian bilas dengan betul dan pengeringan ia benar-benar akan membantu mengurangkan insiden lebih berpeluh dan bau badan.

Pilih pakaian di almari anda yang ringan, longgar dan yang diperbuat daripada kapas. Pakaian seperti ini membantu menjadikan kulit bernafas dan juga menambah kepada perasaan sejuk anda. Mengelakkan orang-orang pakaian berwarna besar dan gelap. Bukan sahaja mereka panas, tetapi mereka mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan. Jangan sekali-kali pernah melakukan lapisan melainkan jika ia adalah kira-kira sebagai sejuk sebagai Antartika. Lapisan membuat lampau panas badan dan dengan itu meningkatkan pengeluaran peluh.

Makanan yang sihat dan berkhasiat juga boleh membantu anda dalam mengurangkan pengeluaran peluh dalam badan. Buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi serat, seterusnya membantu tubuh dengan tidak merangsang badan berpeluh. Makanan pedas walaupun bersama-sama dengan makanan yang mengandungi kafein melakukan yang bertentangan dengan tepat; makanan ini mempengaruhi tubuh berpeluh sepuluh kali lebih. Menjauhkan diri dari kopi dan minuman berkarbonat.

Minum banyak air. Jangan sekali-kali menghadkan diri kepada hanya 8 gelas sehari. Jika anda boleh, minum air sebanyak yang anda boleh, terutama pada musim panas. Anda tidak mahu menjadi kering. Plus, air menyejukkan badan, jadi ia membantu mengurangkan keperluan badan untuk menghasilkan peluh.

Jika semua ubat-ubatan ini mudah dan semula jadi tidak bekerja untuk anda, cuba mencari antiperspirant yang terbaik dan terkuat dan deodoran yang terdapat di pasaran. Terdapat banyak untuk dipilih supaya anda boleh mencari apa yang betul-betul bekerja untuk anda.

Adakah cara-cara untuk berhenti berpeluh di bawah lengan masih tidak bekerja untuk anda? Lalu ada ubat-ubatan yang telah digubal untuk mengurangkan pengeluaran cecair badan. Namun sudah tentu mungkin ada kesan sampingan yang mungkin. Terdapat prosedur-prosedur yang menghalang pengeluaran peluh, tetapi ada risiko.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar